НОВИНИ

Інтерв’ю з Богданом Лукасіком для Food from Poland


Провідна компанія-постачальник торгівельного обладнання на ринку в Центральній та Східній Європі зі щорічним доходом у понад 100 млн євро: холдинг МodernExpo Group. Один із батьків її успіху – Богдан Лукасік, бізнесмен з Любліна (Польща), голова наглядової ради МodernExpo Group.

81286061359dba56ce620c

— Жодна з провідних та успішних компаній, навіть ті, які сьогодні вважаються взірцевими, не мала легкого початку роботи в одразу комфортних умовах. Часто у них все починалося у якомусь гаражі з мінімальної кількості готівки й високих ризиків. А як це було у вас?

— Саме так, як ви описали! Свою першу компанію я створив у гаражі за відсутності коштів, але наявності величезного бажання та сил працювати і створювати щось нове. Розвиток компанії вимагав відданості, величезної роботи та постійного навчання.

— А як стосовно фінансування проекту?

— Ми не мали жодного фінансування, тож на початку пережили декілька фінансових невдач. Але це був захоплюючий кар’єрний шлях! Все стає можливим, якщо ти маєш чітку ціль та бачення, важко та наполегливо працюєш. Керувати власною компанією – це постійно мотивувати себе, вдосконалюватися та вчитися на власних помилках. Потім, з часом, чим масштабнішою стає компанія, тим більше зростає твоя відповідальність за кожне рішення, яке ти приймаєш, та за людей, які працюють з тобою.

– Якими були найважливіші етапи розвитку Modern-Expo?

– Стрімке зростання почалося після того, як ми відкрили завод в Луцьку (Україна). Потужних обертів набрали всього за два-три роки. У 2005-у вже відкрили представництво в Москві, а пізніше – у 2009 та 2010 роках – в Берліні та Дубаї. У 2013 році запустили ще один завод в Україні. Далі, у 2015-у, відкрили представництва в Парижі та Лондоні. У 2016 році третій завод відкривається в Вітебську (Білорусь), урочисте відкриття якого відбулося в травні 2017 року.

– Три заводи вже працюють на повну потужність, і ще одне виробництво в процесі підготовки до запуску в Любліні. Який вплив цих інвестицій на бізнес холдингу?

­– Ми будуємо там інженерно-технологічний центр та європейський логістичний комплекс. На люблінському підприємстві плануємо зосередитися на інтелектуальних рішеннях та підходах, інноваціях та ультрасучасних товарах.

– Чи плануєте подальші інвестиції?

– Звичайно! Ми дійсно маємо багато інвестиційних планів, і в ці плани входить не лише злиття з важливими європейськими компаніями, але й тісна співпраця з тими корпораціями, які пропонують додатковий продукт для сектору роздрібної торгівлі. Ми віримо, що така тісна співпраця сприятиме розвитку та успіху компанії і для клієнтів, і для її партнерів. Ця взаємодія пришвидшить можливості нашого розвитку. Нещодавно ми уклали угоду з українською компанією R.E.D. (Research Engineering Development), розробником програмного забезпечення та виробником POS-обладнання для автоматизації бізнесу. В результаті Modern-Expo Group додала до свого асортименту обладнання SMART-solutions для ритейлу – сенсорні POS-термінали, каси самообслуговування, спеціалізовані ваги з принтерами етикеток (PC-scales) та «розумні» возики.

– Якими зараз є виробничі та комерційні потужності холдингу Modern-Expo Group? Як працює мережа збуту? Чи здатні ви виконати замовлення, незалежно від місця розташування мережі продажів?

– Площа наших виробничих потужностей перевищує 112 000 м², це без врахування заводів, які зараз будуються. У нас працює 3000 людей. Наша компанія – це холдинг, головна компанія-засновник якого зареєстрована в Амстердамі. У нас дев’ять представництв та філій, які відповідають та працюють на ринках СНД, Центральної, Східної та Західної Європи, Близького Сходу та Північної Африки. Ми – амбітна компанія, тому потужності в кожному з регіонів, де ми представлені, мають бути лідером виробництва, тобто одним із двох-трьох найбільших операторів на ринку. Ми, беззаперечно, вже є лідером в Центральній та Східній Європі. Зараз же намагаємося зайняти позицію лідера в Західній Європі. Представництво нашої компанії в Дубаї (ОАЕ) також успішно працює, обслуговуючи весь ринок Близького Сходу та Північної Африки. Ми розвинулися з маленької торговельної компанії, тому добре знаємо з власного досвіду, наскільки це важливо – правильно визначати та розуміти потреби наших клієнтів. Це дозволяє нам швидко та гнучко реагувати на зміни на ринку, наприклад, пропонувати додаткові послуги. Величезні власні виробничі потужності, які ми маємо, лише посилюють наші переваги в конкурентній боротьбі. У Європі в сфері виробництва та постачання торговельного обладнання немає компанії, яка за своїми характеристиками, структурою та потенціалом може зрівнятися з Мodern-Expo Group.

– Припускаю, що ви прагнете стати лідером на світовому ринку?

­­­– Цілком серйозно! Це прагнення відображене в нашій візії та цілях розвитку. Я відповідаю за стратегію розвитку нашої компанії, отже, передбачаю, що ми працюватимемо в країнах Північної та Південної Америки. Ми також налагоджуємо зв’язки в Азії. Ми вже працюємо в 60 країнах, але маємо намір стати однією з найбільших компаній в своїй галузі на світовому ринку.

– Які групи товарів ви пропонуєте торговельним підприємствам? Які з них призначені для великих торговельних мереж? Чи є у вас асортимент, який зацікавить невеликі магазини та крамниці?

— Наші основні клієнти працюють в сегменті ритейлу. Це торгові фірми та компанії, а також FMCG-компанії, які забезпечують ринок товарів повсякденного попиту. Ми пропонуємо комплексне та різноманітне торговельне обладнання: від торгових стелажів та касових боксів до складських стелажів. Ми також виробляємо всі види стелажів, вітрин, стендів для викладення, зберігання та продажу товарів. До того ж, вже три роки ми виробляємо холодильне обладнання, включаючи брендоване холодильне обладнання для FMCG-постачальників. Тобто спеціалізуємося переважно на виготовленні стаціонарних стелажів, таких, що використовуються протягом тривалого часу. Стосовно форматів та розмірів магазинів, ми працюємо з усіма: починаючи від крамниць – і до супермаркетів та гіпермаркетів. Серед наших клієнтів ви знайдете і великі мережі магазинів будівельних і господарських товарів, і оптові магазини-склади. В FMCG- секторі ми працюємо з найбільшими постачальниками та світовими лідерами. Я з радістю хочу поділитися з вами інформацією, що деякі з них надали нам статус постачальника світового рівня “Global Supplier”. Цей статус мають кілька компаній зі світовим виробництвом та можливостями постачання по всьому світу. І Мodern-Expo – серед них.

— «Розумні» касові апарати, візки зі сканером… Створюючи бізнес, чи передбачали ви, що розвиток технологій та IT-сфери стане настільки важливим для вашої галузі?

— Тоді, коли ми починали, навіть комп’ютери були менш потужними. Я навіть не міг уявити, якою буде сьогоднішня торгівля. Але прогнозувати дещо все ж намагався. Наприклад, знав, що потрібно стежити за новими тенденціями. Але набагато краще – це випереджувати час та прискорювати його. В оптовій та роздрібній торгівлі інтерактивна комунікація незабаром вийде на перший план. Ваш мобільний телефон буде «комунікувати» з полицею, візком і касовим апаратом. Такі новітні рішення вже з’являються, дозволяючи робити покупки без проходження через касу: оплата знімається прямо з вашого банківського рахунку. Персоналізація даних теж починає активно використовуватися. Спеціалізовані пропозиції базуються на аналізі даних про покупки в режимі online та покупки в роздрібних магазинах. Ці інструменти роблять неактуальною проблему протиставлення електронної комерції торгівлі традиційній. Універсальний канал продажу (omni-channel) є нагальною темою сьогодення. Він пов’язує обидва способи комерції, які частково накладаються та проникають один в одного. На Мodern-Expo ми вже працюємо над цими високотехнологічними рішеннями. Впевнені, що вони стануть підтримкою для виробників та магазинів.

– Які технологічні новинки компанія Мodern-Expo втілила останнім часом?

— Ми постійно розвиваємо нашу продукцію. І, що найважливіше, продовжуємо працювати над інноваціями, які випереджають поточні ринкові пропозиції. Наприклад, «розумні» полиці допомагають керувати та контролювати запаси товарів. Вони можуть передавати дані через Інтернет напряму виробнику. Тобто показують, який товар закінчується на полиці, а якого — недостатньо, або ж який продукт не продається дуже добре. Вони також можуть «інформувати» власника магазину, чи заповнена полиця товаром, чи вчасно він був викладений на поличку. Ми також працюємо над новим поколінням холодильного обладнання малого розміру. Серія холодильного обладнання “Green Line” працює на холодоагентах, відмінних від таких традиційних, як пропан. Таке холодильне обладнання здатне до регенерації тепла та має налаштовані комунікаційні характеристики. В ньому вбудована система запобігання несправностей, яка аналізує можливі помилки та надсилає дані у відділ технічної підтримки. Ще одна інновація – це візок самообслуговування. Він скановує товари, які ви покладете в нього. Ми працюємо над розпізнаванням товару, відстежуємо попит покупців та аналізуємо ефективності продажу для наших клієнтів. Упевнені, що наші товари принесуть їм багато переваг та економічний ефект. Ми впроваджуємо win-win стратегію: пропонуємо високоякісні, найоптимальніші рішення, які, своєю чергою, генерують прибутки для клієнта та заощаджують його гроші та час. Наш слоган – «We Make Retail New»! Отже, створюючи сучасний ритейл, ми пропонуємо рішення, які досконально задовольнятимуть клієнтські потреби.

Моніка Гурка

Джерело: http://qoo.by/36cx




ІНШІ НОВИНИ


ПІДПИСАТИСЬ

БАЖАЄТЕ ВІДПИСАТИСЯ?

Слідкуйте за оновленнями «Модерн-Експо»!

Ми в соцмедіа